czwartek, 13 marca 2014

Dumna jak paw

Dzień dobry!

Bardzo lubię malować na paznokciach piórka. To jedno z łatwiejszych do wykonania (chociaż wymaga sporo cierpliwości) zdobień, gdyż wszystko polega na stawianiu obok siebie kreseczek. Do malowania piór nie potrzeba żadnych narzędzi prócz cieniutkiego i ostro zakończonego pędzelka. Moim ulubionym pędzlem precyzyjnym jest Eurofashion #001. Warto również pamiętać, że im rzadsza farba tym łatwiej malować cienkie i ostro zakończone linie, ale nie można również przesadzić z jej rozcieńczaniem, bo nie będzie się trzymała gładkiej powierzchni lakieru.

Od jakiegoś czasu nosiłam się z zamiarem opanowania motywu pawich piór, jednak kiedy szukałam inspiracji w internecie niespecjalnie mogłam znaleźć coś, co by zachwycało. Postanowiłam się zatem zmierzyć z tym rodzajem zdobienia bez wspomagania. Zaczęłam oczywiście od wzornika:


Jak widać nie są jeszcze idealne, widać drżenia ręki, niejednolitą ilość linii, dodatkowo zdarzyło mi się ciapnięcie lakierem, które nieudolnie próbowałam zamaskować. Generalnie jednak byłam zadowolona z efektu i stwierdziłam, że pora sięgnąć po lakier i wziąć się do roboty na paznokciach.

Podobnie jak na wzorniku postawiłam na jasną bazę, ale nie tę samą. Zaciekawiona popularnym ostatnio top coatem holograficznym Colour Alike stworzyłam swój własny. Okazało się to bardzo proste: zmieszałam holograficzny srebrny lakier Allepaznokcie (ten z mocnym efektem holo) z Seche Vite w proporcjach mniej więcej 1:1. Dało to miksturę, której jedna warstwa na lakierze w dowolnym kolorze daje efekt rozproszony, ale dwie to już piękne liniowe holo, które nie przytłumia zanadto bazy.

Malowanie zaczęłam od zwyczajnej śnieżnej bieli. Na nią powędrował chałupniczo pozyskany holo top coat. Nie jest to bynajmniej moja osobista inwencja. Inspiracją dla stworzenia bazy migotliwej jak śnieg jest Yenotek - zachęcam do odwiedzenia jej bloga :). Oto efekty:


Niestety nie miałam dziś dostępu do światła słonecznego, więc żeby pokazać jak się mieni musiałam użyć sztucznego światła. No trudno, może jutro uda się uzupełnić zdjęcie w słońcu:








I to by było na tyle :). Z samego malunku piór nie jestem jeszcze w 100% zadowolona, ale przyjdzie na to czas.

P. S. Udało mi się zrobić zdjęcia w słońcu :)


Na lekko rozmytym zdjęciu lepiej widać połysk.




Do zdobienia użyłam:

na wzorniku:
lakieru VIP Lady (bazarkowy, bez numerka)
farb akrylowych Studio Lascaux
pędzelka Eurofashion #001
Seche Vite

na paznokciach:
bazy pod lakier Pinnacle Tough Strengthening Base (pierwsze użycie, jestem szalenie ciekawa jak utrzyma lakier)
lakieru Allepaznokcie One Colour Pro French Manicure
samoróbnego topu holograficznego
farb akrylowych Studio Lascaux
pędzelka Eurofashion #001
Seche Vite

Miłego dnia!

3 komentarze:

  1. O kurcze! Ale daje po oczach!!! Piórka są cudowne. <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne piórka :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. 47 year old Research Nurse Isa Monroe, hailing from Swan Lake enjoys watching movies like Prom Night in Mississippi and Baton twirling. Took a trip to Kenya Lake System in the Great Rift Valley and drives a Ferrari 250 GT California. ta strona

    OdpowiedzUsuń